Liikematkatoimistolle - Comgate
1130
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-1130,page-child,parent-pageid-205,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive
 

Liikematkatoimistolle

WINRES LIIKEMATKATOIMISTOLLE

Winresillä hallitset liikematkatoimiston koko palveluprosessin ja tarjoat asiakkaalle valmiin liikematkaverkkokaupan.

Liikematkatoimistot palvelevat yleensä ensisijaisesti yritysasiakkaita, kuntia, valtion laitoksia ja/tai järjestöjä. Winres-matkatoimistojärjestelmä laajenee vaivatta myös liikematkatoimiston tarpeisiin. Liikematkatoimiston palvelu perustuu usein yritysasiakkaiden kanssa tehtyihin sopimuksiin, joihin on määritelty sopimuskohtaiset maksu- ja varausehdot, laskutuskäytännöt ja raportointi.  Winres sisältää kaikki tarvittavat palvelut varauksia, laskutusta ja asiakashallintaa varten. Myös perustilastointi yritystasolla on mukana. Jos asiakkaan kanssa on sovittu kattavammasta raportoinnista, voidaan ottaa käyttöön laajempi Liikematkatilastointi.

Ominaisuudet

Winres sisältää kaiken tarpeellisen liikematkatoimistolle.

Varaustoiminnot

Laskutus ja kassa

Myyntireskontra

CRM Asiakashallinta

Myyntitilastot

Asiakaskohtaiset maksu- ja varausehdot

Asiakaskohtaiset laskutuskäytännöt

Sopimushinnoittelut

Liikematkatilastoinnit

20+ Asiakasraporttia

Liikematka-asiakasverkkokauppa

Asiakaskohtaiset käyttöoikeustoiminnot

Asiakaskohtaiset maksutoiminnot

Helppo liittäminen omille web-sivuille

Liikematkatilastot ja asiakasraportit

LIIKEMATKATILASTOINTI

Liikematkatilastointi seuraa yritys-, osasto- ja henkilötasolla matkustamista. Tilastoinnin kautta voidaan seurata kuka on matkustanut minnekin, koska ja paljonko maksoi. Mukana tulevat vertailut aikaisempiin kausiin ja osastojen kesken. Haluttaessa saadaan mukaan myös vertailuhinnat.

20+ YRITYSRAPORTTIA

Erilaisia tilastoja on kaikkiaan yli 20 kappaletta, joista voidaan yrityskohtaisesta sopia kullekin sopiva paketti: ostot matkustajittain ja osastoittain, ostot matkakohteittain, ostot lentoyhtiöittäin, raportti asiakkaan kirjanpitoon, raportti kuukauden tapahtumista, vertailuhinnat raporteille jne. Tilastot toimitetaan tavallisesti kuukausittain, mutta raportointiväli on valittavissa asiakkaittain.

Liikematkatoimiston verkkokauppa

Perustoiminnot

Liikematkatoimiston winres-järjestelmä on laajennettavissa Intres-verkkokaupalla, jonka matkatoimisto voi antaa yritysasiakkaidensa käyttöön. Liikematka-asiakkaan verkkokaupan kautta yritysasiakkaat voivat itse varata lentoja ja hotelleja. Hintoihin lisätään etukäteen sovitut myynti-/palvelupalkkiot. Varaukset kirjautuvat suoraan Winresiin, jossa ne ovat samantien myös liikematkavirkailijan käsiteltävissä.

ASIAKASKOHTAISET MAKSUKÄYTÄNNÖT

Verkkokaupan maksujen käsittely voidaan sopia yrityskohtaisesti – maksetaanko varaukset varauksen yhteydessä esim. yrityksen luottokortilla, vai laskutetaanko ne yritysasiakkaalta jälkikäteen.

ASIAKASKOHTAISET KÄYTTÄJÄOIKEUSTASOT

Liikematka-asiakkaan verkkokauppaan voidaan määritellä erilaisia käyttäjätasoja. Asiakasyrityksen peruskäyttäjä näkee vain omat tietonsa ja voi tehdä varauksia itselleen. Asiakasyrityksen pääkäyttäjä näkee kaikkien yrityksen työntekijöiden yhteys- ja varaustiedot, ja voi tehdä varauksia useammalle työntekijälle.

KIELIVERSIOT JA VALUUTAT

Verkkokauppa voi toimia samanaikaistesti usealla eri kielellä. Kieli valitaan automaattisesti sen mukaan, miltä sivustolta asiakas sen käynnisti. Jos palvelua tarjotaan alueilla, joissa käytetään muuta kuin varaamon omaa valuuttaa, voidaan myös varauserittely muodostamaan eri valuutoissa.

HELPPO LIITTÄMINEN OMILLE SIVUILLE

Verkkokaupan voi integroida omille web-sivustoille, eikä sivustoa siten tarvitse rakentaa uudestaan. Käyttöliittymän värisävyt, fontit ja komponenttien muodot ovat räätälöitävissä toiveiden mukaan.

Winres-perusjärjestelmä

Winres-perusjärjestelmä sisältää matkailuyrityksen varaus-, taloushallinta- ja CRM-toiminnot.
Alla esitellyt perusominaisuudet sisältyvät kaikkiin Comgaten toimittamiin Winres-ratkaisuihin.

Varaustoiminnot

Varaukselle valitaan asiakas, myytävät tuotteet ja hinnoitellaan tarvittaessa. Varaus tallennetaan ja laskut voidaan muodostaa heti tai myöhemmin. Järjestelmä hoitaa kaiken muun; verokäsittelyt, provisiot, kapasiteetit, hinnoittelut, historiat ja tiedot kirjanpitoon.

Laskutus- ja kassatoiminnot

Laskut muodostetaan suoraan varauksesta. Muutoksissa ja peruutuksissa vanhat laskut hyvitetään automaattisesti. Tulleet suoritukset huomioidaan automaattisesti uusissa laskuissa. Ennakko- ja loppulaskut saadaan samalla kertaa. Laskut voidaan tulostaa tai lähettää asiakkaalle sähköpostitse. Myös sähköinen laskutus (finvoice) on mahdollista ottaa käyttöön.

CRM Asiakashallinta

Kaikki varauksen tehneet asiakkaat yhteystietoineen tallentuvat järjestelmään. Uutta varausta aloitettaessa saadaan vanhan asiakkaan tiedot suoraan rekisteristä. Uusi asiakas lisätään rekisteriin suoraan varausta tehtäessä. Asiakkaiden ostot tilastoituvat automaattisesti. Tietoja hyödynnetään mm. tilastoinnissa ja poimittaessa asiakkaita erilaisiin postituksiin.

Myyntitilastot

Järjestelmä tilastoi myyntiä tuotteittain, tuoteryhmittäin, asiakkaittain, asiakasryhmittäin, agenteittain ja virkailijoittain. Raportit ajetaan aina tarvittaessa halutulle aikavälille. Raportit saadaan euroina tai matkustajamäärinä. Hakuperusteena on sekä varauspäivä että lähtöpäivä. Raporteille voidaan ottaa 1-4 vertailuvuotta, jolloin nähdään suoraan, miten kauppa käy suhteessa aikaisempiin vuosiin.

Myyntireskontra

Uudet laskut ja kassatapahtumat näkyvät reskontrassa automaattisesti ja välittömästi. Pankkiin tulleet suoritukset luetaan järjestelmään automaattisesti siirtotiedostosta. Laskukyselyjä voidaan tehdä varaukselle, asiakkaalle, agentille, kohteelle, lähtöpäivälle, jne. Erääntyneet ja huomautuslaskut voidaan ottaa esim. varaukselle, asiakkaalle ja agentille.

Raportit kirjanpitoon

Winres tiliöi myynnin automaattisesti jo varausta tehtäessä. Myynti päätetään kirjanpitoon kuukausittain. Myyntiraportin lisäksi tarvitaan ennakko- ja myyntisaamisraportit sekä lasku- ja suoritusluettelo. Kuukauden kirjanpito on käsitelty keskimäärin tunnissa. Kirjanpitoraporttien lisäksi ohjelmasta voidaan tulostaa raportti Kuluttajavirastolle.